Tehnica Oferta
Speciala: este o tehnica
de promovare, de marketing, de atragere a Atentiei dar totodata si de vanzare
calitativa, de valoare mai ridicata. Cu ea veti vinde etic, pe nevoile
clientului. Consta in combinarea catorva produse (2-3, statistic cumparate
impreuna) intr-un pachet special, oferit clientilor. Daca pachetul de produse
acopera nevoia principala si pe cele secundare reale, el va fi perceput ca o solutie,
cu un raport calitate pret corect, si va fi mai des acceptat iar voi veti vinde
mai mult. Cui? Clientii din piata tinta au nevoi asemanatoare, comportamente,
varste, bugete, status social, cerinte asemenea, deci va fi mai usor de creat o
Oferta Speciala! Cum? Tot ce va trebui sa faceti va fi sa le atrageti atentia
asupra acesteia: „sa va spun despre Oferta noastra
Speciala?”.
(aspiratorul vine cu 100 de saci rezerve; masina are acum
si doua revizii cu manopera gratuita, s.a.).
Mecanism de
functionare: la baza
tehnicii stau doua legi fundamentale de persuasiune, legea penuriei (tindem sa pretuim si mai mult ceva ce percepem ca se
gaseste in cantitate limitata) si legea
conformismului (tindem sa
acceptam mai usor ceea ce se pare ca majoritatea accepta – efectul de turmaJ). Ce
ne sugereaza Oferta Speciala?
- o ocazie, ceva ce s-ar putea sa nu mai vezi maine; oricum,
ceva ce merita explorat, cunoscut
- ca multi clienti iau asa ceva, deci este ceva utilizat,
deci este ceva sigur, de risc scazut
In plus, Oferta Speciala le propune clientilor o solutie gata
gandita, nefiind nevoie ca acestia sa mai investigheze, sa potriveasca
variante. Le au gata pregatite, se usureaza Decizia!
Tot in plus,
tehnica reduce expunerea sociala a deciziei, oferind un argument de cumparare
si de justificare: „era Oferta Speciala!” (cand cumparam o guma de mestecat nu
ne expunem social prea mult dar deja de la tipul de bere agreat apar
intrebarile prietenilor, familiei, cunoscutilor: de ce asta?)
Exemple: 1) intr-o receptie service auto,
client la revizie: „sa va spun oferta
speciala pentru revizie 30000 km, toate filtrele schimbate, ulei marca W, 14
verificari electrice si mecanice, 580 ron”. Astfel vindeti revizia completa!
2) ospatarul,
dupa ce a revenit pentru a lua comanda:
„Oferta serii este Cordon Bleu cu garnitura de ... si prajitura casei. Ce ati
dori sa comandati?”. Sunt sanse frumoase ca sa vanda mai multe
Oferte. [De obicei la restaurant vine un client cu invitatii sai iar acestia nu
vor mai comannda, din politete, ceva ieftin (macaroane cu branza J) ci
pot alege ceva mai bun: Oferta Speciala! Decizie usurata. Toata lumea
fericita J.
3) consultantul
de vanzari auto catre client cu copil mic: „avem
modelul X la oferta speciala, vine cu scaun pentru copii si kit de siguranta”. (Oferta Speciala facuta ad-hoc
pentru client).
4) cautati un
gratar de picnic, duminica dimineata; variantele sunt doua: gratar standard –
80 ron si ... Oferta Speciala: gratar + 2 ustensile + 1 sac de carbuni: 99 ron.
Exista sansa sa alegeti varianta doi.
Succes
în adaptarea şi aplicarea acestei tehnici simple!