22 nov. 2016

Vine Gamification Mos Craciun!

A fi competitiv este bine, este o calitate, suntem cu totii rezultatul unei competitii, traim, muncim, cumparam intr-o lume competitiva. Marii comercianti nu au, in consecinta, multe de inventat ci doar de exacerbat si ne inunda cu tehnici subliminale precumaddictiveness – cand tot trebuie sa revii sa hranesti pet-ul, sa verifici cine ti-a dat like, s.a. si hop si ei cu reclama lor – sau gamification – cand trebuie sa razuiesti, sa lipesti pe cupoane, sa aduni voucher-e, sa castigi puncte-valoare, sa vanezi zilele negre, s.a.
Inainte, Mos Craciun venea pentru ca eram cuminti si stiam poezia, cu totii, acum putem fi si ceva mai obraznici dar sa adunam puncte, altfel vine doar la vecinul, riscam sa nu ne permitem un gamification Mos Craciun.
A fi competitiv este bine, este o calitate, supra-competitivitatea este un defect (cand ne concentram spre sine, sa nu ne ajunga altii in loc sa ne dezvoltam impreuna), defect care este in esenta tocmai exagerarea unei calitati. Sa facem din Craciun un moment special este logic, sa-l facem subiectul unor nesfarsite competitii este contraproductiv. Cand observam un supra-competitiv in trafic, o fi efectul a ceva?